Συμπτώματα των αιμορροΐδων

Πολλά προβλήματα της ορθοπρωκτικής περιοχής, περιλαμβανομένων των ραγάδων, των συριγγίων, των αποστημάτων, ή του ερεθισμού και του κνησμού (pruritusani), παρουσιάζουν παρόμοια συμπτώματα και προσδιορίζονται, λανθασμένα, ως αιμορροΐδες. Οι αιμορροΐδες, συνήθως, δεν είναι επικίνδυνες ούτε απειλητικές για τη ζωή. Σπάνια, μπορεί να παρουσιάσει ένας ασθενής έντονη αιμορραγία ή σοβαρή αναιμία. Ωστόσο, επηρεάζουν καθοριστικά την καθημερινότητα των ασθενών και υποβαθμίζουν την ποιότητα ζωής τους.

Παρότι, πολλοί άνθρωποι έχουν αιμορροΐδες – διογκωμένα αιμορροϊδικά πλέγματα –δεν παρουσιάζουν όλοι συμπτώματα. Για παράδειγμα, μία εσωτερική αιμορροΐδα μπορεί να προεξέλθει του πρωκτού και να καταστεί επώδυνη και ερεθισμένη. Αυτές είναι γνωστές ως προσπίπτουσες αιμορροΐδες (βλέπε άλμπουμ). Το πιο κοινό σύμπτωμα των εσωτερικών αιμορροΐδων είναι η αιμορραγία, με ανοιχτόχρωμη κόκκινη απόχρωση που επικαλύπτει τα κόπρανα και φαίνεται στο χαρτί υγείας ή στη λεκάνη, γεγονός το οποίο οφείλεται αποκλειστικά στις ρωγμές του βλεννογόνου που καλύπτει το διατεταμένο έσω αιμορροϊδικό πλέγμα.

Τα συμπτώματα των εξωτερικών αιμορροΐδων μπορεί να περιλαμβάνουν επώδυνο πρήξιμο ή τη δημιουργία σκληρής μάζας γύρω από τον πρωκτό, που προκαλείται από τον σχηματισμό θρόμβου εντός του αιμορροϊδικού πλέγματος. Πρόκειται για μια σοβαρή επιπλοκή, γνωστή ως θρόμβωση εξωτερικών αιμορροΐδων ή κρίση αιμορροϊδοπάθειας. (βλέπε άλμπουμ)

Οι αιμορροΐδες θρομβώνονται συνήθως μετά από οξύ επεισόδιο δυσκοιλιότητας ή επανειλημμένες διαρροϊκές κενώσεις, μετά από απότομη άρση βάρους και κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Σε θρόμβωση αιμορροΐδας παρατηρείται οξύς και βασανιστικός για τον ασθενή πόνος, ο οποίος είναι τόσο έντονος ώστε ο ασθενής δεν μπορεί ούτε να καθίσει ούτε να αφοδεύσει. Η θρόμβωση εξελίσσεται σε νέκρωση και εξέλκωση του αιμορροϊδικού όζου. Η μικροβιακή λοίμωξη και η διαπύηση αυτών των θρομβώσεων είναι μια ιδιαίτερα σοβαρή επιπλοκή με υψηλό πυρετό και χρήζει άμεσης χειρουργικής αντιμετώπισης.

Σε άλλες περιπτώσεις, τα αιμορροϊδικά συμπτώματα εξαφανίζονται από μόνα τους μέσα σε λίγες μέρες. Αλλά, στις περισσότερες των περιπτώσεων, οι αιμορροΐδες επανεμφανίζονται, συχνά σε επιδεινωμένη μορφή. Επιπρόσθετα, η έντονη καταβολή προσπάθειας, το τρέξιμο ή το τρίψιμο γύρω από τον πρωκτό μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό των αιμορροΐδων με αιμορραγία ή/και κνησμό και να προκαλέσει ένα φαύλο κύκλο συμπτωμάτων. Κνησμό μπορεί να προκαλέσει επίσης και η αποξηραμένη βλέννα.

Είναι απαραίτητο να τονισθεί ότι, σε κάθε περίπτωση κατά την οποία υπάρχει απώλεια αίματος στα κόπρανα, ο ασθενής πρέπει να απευθύνεται στο γιατρό του για να αποκλειστεί το ενδεχόμενο η αιμορραγία να οφείλεται σε άλλο σοβαρότερο νόσημα του παχέος εντέρου.

Επικοινωνήστε μαζί μας