Ποια είναι τα συμπτώματα της Νόσου του Crohn;

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα της νόσου του Crohn είναι ο κοιλιακός πόνος, που εμφανίζεται συχνά στο χαμηλότερο δεξί μέρος της κοιλιάς, και η διάρροια. Επίσης, μπορούν να παρουσιαστούν και συμπτώματα, όπως η πρωκτική αιμορραγία, η απώλεια βάρους και ο πυρετός. Η αιμορραγία μπορεί να είναι σοβαρή και επίμονη, προκαλώντας αναιμία. Τα παιδιά που πάσχουν από νόσο του Crohn μπορεί να υποστούν καθυστερημένη ανάπτυξη ή υπανάπτυξη.

Πως διαγιγνώσκεται η νόσος του Crohn;

Για τη διάγνωση της νόσου του Crohn χρειάζεται μια πολύ προσεκτική κλινική εξέταση και μια σειρά από εξετάσεις.

Κατ’ αρχάς, για να ελεγχθεί η αναιμία γίνονται αιματολογικές εξετάσεις, οι οποίες μπορεί να δείξουν εντερική αιμορραγία. Μπορεί επίσης να αποκαλύψουν υψηλό ποσοστό λευκών αιμοσφαιρίων, το οποίο είναι ενδεικτικό ύπαρξης φλεγμονής στο σώμα.

Επιπλέον, εξετάζοντας ο γιατρός δείγμα κοπράνων, μπορεί να διαπιστώσει αν υπάρχει αιμορραγία ή μόλυνση στα έντερα. Επίσης, ο γιατρός μπορεί να κάνει μια σειρά εξετάσεων στην κατώτερη γαστρεντερική οδό για να δει το λεπτό έντερο. Για να πραγματοποιηθεί αυτή εξέταση, ο ασθενής καταπίνει, πριν από τη λήψη των ακτινογραφιών, βάριο, ένα παχύρρευστο διάλυμα που επικαλύπτει το βλεννογόνο του λεπτού εντέρου. Το βάριο δείχνει λευκό στο φιλμ των ακτινογραφιών, αποκαλύπτοντας φλεγμονή ή άλλες διαταραχές στο έντερο.

Περαιτέρω, ο γιατρός μπορεί επίσης να κάνει κολονοσκόπηση. Για την εξέταση αυτή, εισάγει ένα ενδοσκόπιο, ένα μακρύ, ελαστικό, φωτιζόμενο σωληνάριο που συνδέεται με έναν υπολογιστή και μια οθόνη τηλεόρασης, μέσα στον πρωκτό για να δει το εσωτερικό του παχέος εντέρου. Έτσι μπορεί να εντοπίσει οποιαδήποτε φλεγμονή ή αιμορραγία. Κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ο γιατρός μπορεί να κάνει βιοψία, η οποία περιλαμβάνει τη λήψη ιστού από τη στρώση του εντέρου ώστε να το εξετάσει με το μικροσκόπιο. Αν αυτές οι εξετάσεις δείξουν νόσο του Crohn, ίσως χρειαστεί να γίνουν περαιτέρω ακτινογραφίες του ανώτερου και κατώτερου πεπτικού σωλήνα για να διαπιστωθεί η έκταση της βλάβης από τη νόσο.