Πώς οι αιμορροΐδες κάνουν το λεγόμενο «Βατερλό», ακόμη πιο Βατερλό!

Ήταν οι αιμορροΐδες αιτία για την ήττα των στρατευμάτων του Μεγάλου Ναπολέοντα στο Βατερλό;

Η μάχη του Βατερλό έμεινε στην ιστορία ως ολοκληρωτική στρατιωτική αποτυχία, τόσο χαρακτηριστική που πλέον ακούμε «Βατερλό» μεταφορικά και καταλαβαίνουμε ότι κάτι πήγε… ντροπιαστικά χάλια! Οι ιστορικοί αναζητώντας την αιτία πίσω από την ολοσχερή ήττα του σχεδόν αήττητου μέχρι τότε Ναπολέοντα, κατέληξαν σε κάποιες αιτίες, μία από τις οποίες είναι… άκουσον άκουσον (!), το ότι έπασχε από αιμορροΐδες! «Έ, καλά», θα πει κάποιος που δεν ξέρει από την πάθηση, «δεν έπασχε κι από καρδιά»… Κι όμως, για δοκιμάστε απλώς να καθίσετε αν έχετε έντονο πρόβλημα αιμορροϊδοπάθειας, πόσω μάλλον να επιθεωρήσετε μια μάχη έφιππος, όπως έπρεπε να κάνει ο Ναπολέων εκείνο το πρωινό της 8ης Ιουνίου, του 1815!

Οι αιμορροΐδες μπορεί να μην είναι επικίνδυνες, επιδεινώνουν όμως σημαντικά την ποιότητα ζωής

Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται στο βιβλίο του «Napoleon’s Hemorrhoids: And Other Small Events That Changed the World» ο Βρετανός ιστορικός και συγγραφέας Phil Mason. Κατά τον συγγραφέα η γαλλική επίθεση είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 6:00 π.μ, τοπική ώρα. Εξαιτίας της άσχημης κατάστασης του Ναπολέοντα όμως η ώρα για την έναρξη της επίθεσης αναπρογραμματίστηκε για τις 9:00 π.μ. Θεωρήθηκε ότι οι τρεις αυτές ώρες θα ήταν αρκετές για να αποδώσει η θεραπεία με κρέμες που είχαν συστήσει οι γιατροί του Αυτοκράτορα. Τελικά, η μάχη ξεκίνησε μόλις το μεσημέρι, και το αποτέλεσμα αυτής είναι σε όλους μας γνωστό.

Άλλοι ιστορικοί, όπως ο Andrew Roberts συγγραφέας του βιβλίου «Napoleon & Wellington», θεωρούν αυτή την εκδοχή εξαιρετικά απίθανη και την αποδίδουν περισσότερο στην ανάγκη των οπαδών του Ναπολέοντα να αποδώσουν την ήττα του αγαπημένου τους Αυτοκράτορα σε κάποιον εξωγενή παράγοντα και όχι σε δική του αποτυχία.

Σε κάθε περίπτωση, είτε ισχύει όντως ο ισχυρισμός για την αιμορροϊδοπάθεια που καθυστέρησε τον Ναπολέοντα είτε όχι, η εμφάνιση παθολογικών αιμορροΐδων είναι ένα αρκετά συχνό φαινόμενο για εκατομμύρια ανθρώπους και αιτία για τη δραματική επιδείνωση της ποιότητας της ζωής των περισσοτέρων εξ αυτών. Οι άνθρωποι που πάσχουν από αιμορροΐδες συχνά αδυνατούν να προγραμματίσουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες, απουσιάζουν συχνά από την εργασία τους ή καθυστερούν να πάνε σ’ αυτήν τα πρωινά και, πολλές φορές, αδυνατούν ακόμη και να βγουν από το σπίτι τους και κλείνονται στον εαυτό τους. Αρκετά συχνά, η αιμορροϊδοπάθεια που δεν αντιμετωπίζεται, αποτελεί τη γενεσιουργό αιτία της κατάθλιψης των ασθενών.

Στην υγεία δεν μπορεί να υπάρχουν ταμπού και αυτοσχέδιες θεραπείες

Δυστυχώς, έρευνες δείχνουν πως ακόμη και σήμερα η συγκεκριμένη πάθηση παραμένει ένα θέμα «ταμπού» για τους περισσότερους ανθρώπους. Μόλις το 1/3 όσων πάσχουν από αιμορροΐδες ζητούν τη βοήθεια ειδικού ιατρού, με τα υπόλοιπα 2/3 να υπομένουν και υποφέρουν σιωπηλά τα συμπτώματα της πάθησης. Επίσης, μεγάλος είναι ο αριθμός αυτών που αντί να ζητήσουν ιατρική βοήθεια πειραματίζονται με αυτοσχέδιες «θεραπείες» που ανακαλύπτουν στο διαδίκτυο. Είτε είναι το αίσθημα ντροπής που τους αποτρέπει από την επίσκεψη στον ειδικό είτε η αίσθηση πως μια χειρουργική θεραπεία των αιμορροΐδων θα είναι επώδυνη (πράγματι, οι παλαιότερες μέθοδοι χειρουργικής αποκατάστασης προκαλούσαν έντονο πόνο στον ασθενή), πρέπει να γνωρίζουν πως κάνουν λάθος να αγνοούν το πρόβλημα ή να το αντιμετωπίζουν με αναποτελεσματικές μεθόδους.

Οι παλιότερες μέθοδοι έχουν αντικατασταθεί με καινούργιες ασφαλείς μεθόδους που δίνουν οριστική λύση

Οι νέες μέθοδοι θεραπείας είναι αναίμακτες, ανώδυνες και εξαιρετικά αποτελεσματικές ακόμη και στις πιο δύσκολες περιπτώσεις αιμορροϊδοπάθειας (αιμορροΐδες 4ου βαθμού). Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’90, η χρήση των υπερήχων (τεχνικές HAL-RAR, THD, TRILOGY ή HELP) έφερε μια επανάσταση στη θεραπεία των αιμορροΐδων. Η χρήση του σύγχρονου laser και ειδικής οπτικής ίνας στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας αποτέλεσε τη δεύτερη επανάσταση, χάρη στην οποία έχουμε άμεση, οριστική και ασφαλή θεραπεία της αιμορροϊδοπάθειας με άμεση επάνοδο του ασθενούς στην καθημερινότητα και την εργασία του.

Αιμορροϊδοπλαστική με laser

Στην Proctoclinic έχουμε εξελίξει ακόμη περισσότερο τη θεραπεία των αιμορροΐδων με Laser εφαρμόζοντας τη μέθοδο της αιμορροϊδοπλαστικής. Η αιμορροϊδοπλαστική με Laser είναι μία ελάχιστα επεμβατική μέθοδος, που διαρκεί λιγότερο από 15 λεπτά, διενεργείται υπό ελάχιστη αναισθησία ή μέθη, και παρεμβαίνει απευθείας στο αιμορροϊδικό πλέγμα, προκαλώντας την οριστική συρρίκνωσή του, χωρίς να θίγει στο ελάχιστο το βλεννογόνο του εντέρου. Πρόκειται για την πιο εξελιγμένη μέθοδο θεραπείας, η οποία δεν αφήνει μετεγχειρητικές ουλές εντός του πρωκτού, ελαχιστοποιεί τις επιπλοκές και παρενέργειες, ενώ ταυτόχρονα σχεδόν μηδενίζει τις υποτροπές. Η μέθοδος αυτή είναι μακράν η ασφαλέστερη θεραπεία ακόμη και σε ασθενείς με προβλήματα πηκτικότητας στο αίμα ή σε ασθενείς υπό αντιπηκτική αγωγή (η θεραπεία γίνεται χωρίς τη διακοπή της αγωγής).

Η επέμβαση δεν απαιτεί τη νοσηλεία του ασθενούς (επιστρέφει την ίδια μέρα στο σπίτι του), ενώ την επομένη κιόλας ημέρα μπορεί με απόλυτη ασφάλεια να επιστρέψει κανονικά στην εργασία του.

Είναι πραγματικά κρίμα στην εποχή μας άνθρωποι να υποφέρουν από μια τέτοια πάθηση, η θεραπεία της οποίας είναι υπόθεση λίγων λεπτών και γίνεται με απόλυτη ασφάλεια. Εάν παρουσιάζετε συμπτώματα και έχετε την παραμικρή υποψία πως μπορεί να οφείλονται σε αιμορροϊδοπάθεια, μην διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια από κάποιον χειρουργό εξειδικευμένο στις ορθοπρωκτικές παθήσεις.

Οι αιμορροΐδες στέρησαν από το Ναπολέοντα μια αυτοκρατορία, μην αφήνετε τον προβληματισμό και το αίσθημα της ντροπής να στερήσουν από εσάς και τους οικείους σας την ποιότητα ζωής που δικαιούστε.