Αιμορροΐδες: Μια συνηθισμένη πάθηση που δεν χρειάζεται να σας γίνει… συνήθεια!

Η αιμορροϊδοπάθεια έχει γίνει μια από τις πιο συχνές ορθοπρωκτικές παθήσεις στις δυτικές χώρες εξαιτίας του τρόπου ζωής και διατροφής. Πλέον εκτιμάται ότι ποσοστό έως και 50% του πληθυσμού των χωρών αυτών, δηλαδή ο μισός πληθυσμός, ανεξαρτήτως φύλου, θα εμφανίσει κάποια στιγμή στη ζωή τους το πρόβλημα αυτό.

Οι αιμορροΐδες αυτές καθεαυτές δεν είναι η αιτία του προβλήματος της αιμορροϊδοπάθειας, όπως πιστεύεται λανθασμένα από πολλούς. Τις αιμορροΐδες δεν τις εμφανίζουμε ως ξένο σώμα, τις έχουμε ήδη στο σώμα μας ως μέρος της ανατομίας μας. Αποτελούν φυσιολογική μάζα από αρτηρίες και φλέβες που έχουμε στο τελευταίο μέρος του ορθού και του πρωκτού, για να εμποδίζεται διαρροή από το έντερο.

Το πρόβλημα εμφανίζεται όταν οι αιμορροΐδες μας παραμορφώνονται, προκαλώντας συμπτώματα όπως πόνο, αιμορραγία, πρήξιμο και κνησμό. Η παραμόρφωση και η διόγκωση των αιμοφόρων αγγείων και των αρτηριών σε αυτό το σημείο, προκαλεί ακανόνιστη κυκλοφορία του αίματος στην περιοχή της πυέλου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να εμποδίζεται η φυσιολογική λειτουργία του εντέρου, και σε κάποιες περιπτώσεις, να προκαλείται ακόμη και στυτική δυσλειτουργία.

Πώς προκαλούνται οι αιμορροΐδες;

Η αιμορροϊδοπάθεια έχει και κληρονομικό υπόβαθρο, όμως η βασική αιτία για την αύξηση αυτού του προβλήματος, έχει να κάνει με τον σύγχρονο τρόπο ζωής και διατροφής, που συνδυάζει καθιστικό τρόπο ζωής, έντονο στρες, αλόγιστη χρήση αντιβιοτικών και άλλων φαρμάκων, και μια δίαιτα φτωχή σε φυτικές ίνες, αλλά… πλούσια σε λιπαρά, κόκκινο κρέας και επεξεργασμένα τρόφιμα!

Το στρες και τα αντιβιοτικά επίσης μπορεί να διαταράξουν τη φυσιολογική σύνθεση της εντερικής μικροχλωρίδας, και άρα τη λειτουργία του εντέρου, προκαλώντας συμπτώματα, όπως διάρροιες, δυσκοιλιότητα, μετεωρισμούς, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, τα οποία πλήττουν τις αιμορροΐδες, επιφέροντας αιμορροϊδοπάθεια.

Η αιμορροϊδοπαθεια επηρεάζεται από την κακή λειτουργία του εντέρου και ταυτόχρονα οι παθολογικές αιμορροΐδες επιδεινώνουν τα συμπτώματα του ευερέθιστου εντέρου.

Είναι επικίνδυνη για την υγεία η αιμορροϊδοπάθεια;

Οι παραμορφωμένες αιμορροΐδες προκαλούν συμπτώματα, όπως πόνο, αιμορραγία, αίσθημα ατελούς κένωσης και ερεθισμό, βάζοντας τον ασθενή σε μια καθημερινή ταλαιπωρία, που υποβαθμίζει σημαντικά την ποιότητα ζωής του. Ενώ πρόσφατες έρευνες συνδέουν την αιμορροϊδοπάθεια και με την εμφάνιση στυτικής ανικανότητας (αδυναμία να έχει ή να διατηρήσει κανείς στύση πέους που να είναι ικανοποιητική για σεξουαλική επαφή).

Η αιμορροϊδοπάθεια είναι μια πάθηση που προκαλεί πολύ μεγάλη δυσφορία στον ασθενή, όμως, δεν ενέχει κινδύνους για την υγεία, εκτός λίγων περιπτώσεων, κατά τις οποίες η απώλεια αίματος είναι μεγάλη και συνοδεύεται με μεγάλη πτώση του αιματοκρίτη.

Τι μπορείτε να κάνετε για να θεραπεύσετε το πρόβλημα της αιμορροϊδοπάθειας

Από το συνολικό ποσοστό των ατόμων που θα εμφανίσουν αιμορροϊδοπάθεια εκτιμάται ότι για το 10-20% αυτών θα απαιτηθεί χειρουργική επέμβαση. Αυτό θα το κρίνει ο ειδικός αφού σας εξετάσει.

Ενδεικτικά, όμως, αν το πρόβλημα είναι ήπιο και μικρής διάρκειας, ο γιατρός μπορεί να σας συστήσει αγωγή, συμπληρώματα και σωστή διατροφή. Αν όμως το πρόβλημα είναι χρόνιο και δεν υποχωρεί, τότε θα χρειαστεί να κάνετε επέμβαση.

Η επέμβαση μπορεί ακόμη να τρομάζει σαν επιλογή, λόγω των επιπλοκών που είχε παλιότερα, από μεθόδους όπως η κλασική επέμβαση με το νυστέρι που αφαιρούσε τις αιμορροΐδες (τεχνική Milligan-Morgan), η οποία δυστυχώς σε πολλές περιπτώσεις εφαρμόζεται ακόμη, ή η απολίνωση με υπέρηχο (τεχνική THD, HAL ή Trilogy), που επιφέρει συχνές υποτροπές. Τα τελευταία όμως χρόνια έχει εισαχθεί και εφαρμόζεται μια αισθητά λιγότερο επεμβατική και ταυτόχρονα πολύ αποτελεσματική μέθοδος, η οποία άλλαξε εντελώς τα δεδομένα στη θεραπεία των αιμορροΐδων, έτσι όπως την ξέραμε.

H θεραπεία αυτή ονομάζεται Αιμορροϊδοπλαστική με Laser (τεχνική LHP), και στα χέρια έμπειρου χειρουργού είναι απολύτως ασφαλής για τον ασθενή, αφού χρησιμοποιεί laser τελευταίας γενιάς και οπτικές ίνες που αφήνουν άθικτο τον πρωκτικό σφιγκτήρα. Πρωτοπορώντας στην εισαγωγή και εφαρμογή laser για ορθοπρωκτικές παθήσεις, (πρώτοι στην Ελλάδα και από του πρώτους στην Ευρώπη) από το 2012, στην Proctoclinic έχουμε εξελίξει τη μέθοδο θεραπείας των αιμορροΐδων με laser (Advanced LHP), βελτιώνοντας σημαντικά το οριστικό αποτέλεσμα.

Η Αιμορροϊδοπλαστική με Laser (τεχνική Advanced LHP) είναι η πιο εξελιγμένη μέθοδος θεραπείας των αιμορροΐδων που υπάρχει αυτή τη στιγμή, ξεπερνώντας μακράν σε τεχνική και αποτέλεσμα, όλες τις προηγούμενες, καθώς:

✅Δεν επηρεάζει τον σφιγκτήρα

✅Συρρικνώνει τις προβληματικές αιμορροΐδες (ανεξαρτήτως βαθμού)

✅Δεν έχει επιπλοκές

✅Διαρκεί μόνο 15 λεπτά

✅Εξασφαλίζει μόνιμο αποτέλεσμα κατά 98%

Οπότε ο ασθενής δεν έχει τίποτα να φοβάται. Και το κυριότερο δεν έχει πια κανένα λόγο να συνεχίσει να υπομένει αυτό το πρόβλημα.

Σημείωση: Σε κάθε περίπτωση οι αιμορροΐδες ποτέ δεν αφαιρούνται, παρά μόνο θεραπεύονται.

Δρ. Αλκιβιάδης Παππάς Χειρουργός-Ειδικός Πρωκτολόγος, Διευθυντής Χειρουργικού Πρωκτολογικού Τμήματος του Ομίλου Ιατρικού Αθηνών – Ιατρικό Ψυχικού, Διδάκτωρ Ιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών

Ο Δρ. Αλκιβιάδης Παππάς πρωτοπορεί στην Ελλάδα από το 2009, αναπτύσσοντας και εξελίσσοντας μεθόδους με βάση την εφαρμογή laser τελευταίας γενιάς, που αντιμετωπίζουν τις παθήσεις πρωκτού και εντέρου με τη λιγότερο δυνατή παρέμβαση, ώστε να διασφαλίζουν μόνιμη θεραπεία και -το κυριότερο- χωρίς επιπλοκές. Οι επεμβάσεις με laser για τη θεραπεία αιμορροΐδων, κύστης κόκκυγα, περιεδρικού συριγγίου και ραγάδας πρωκτού, είναι σύντομες (διαρκούν μόλις 15 λεπτά) και ανώδυνες. Δεν χρειάζονται νοσηλεία και επιτρέπουν στον ασθενή να επιστρέψει στις δραστηριότητές του από την επόμενη κιόλας ημέρα.