Αιμορροΐδες: μια συχνή πάθηση που θεραπεύεται εύκολα!

Οι αιμορροΐδες είναι φυσιολογικό μέρος του σώματός μας. Μια μάζα από αγγεία, αρτηρίες και φλέβες που υπάρχει στο τέλος του παχέος εντέρου μας για να μας προστατεύει από διαρροή. Πολύ συχνά αυτή η μάζα πρήζεται εντός ή εκτός του εντέρου, δημιουργώντας αισθητικό, αλλά και ανατομικό πρόβλημα.

ΑΙΜΟΡΡΟΪΔΟΠΑΘΕΙΑ: Όταν συμβαίνει αυτό, τότε κάνουμε λόγο για αιμορροΐδοπάθεια. Η πάθηση αυτή προκαλεί δυσάρεστα συμπτώματα, όπως πόνο και αιμορραγία, υποβαθμίζοντας αισθητά της ποιότητα ζωής του ασθενούς, τόσο ως προς την καθημερινότητά του όσο και ως προς τη συνολικότερη σωματική υγεία και ψυχική ισορροπία.

Η αιμορροϊδοπάθεια εμφανίζεται πολύ συχνά στον σύγχρονο άνθρωπο, λόγω διατροφής αλλά και τρόπου ζωής. Υπολογίζεται ότι 3 στους 5 έχουν εμφανίσει ή θα εμφανίσουν κάποια στιγμή πρόβλημα στις αιμορροΐδες. Και οι εγκυμονούσες, όμως, δεν γλιτώνουν από το πρόβλημα, εξαιτίας της πίεσης που δέχεται το έντερο.

ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΕΣ; Οι αιμορροΐδες δεν είναι επικίνδυνες, ούτε μπορούν να εξελιχθούν σε κακοήθεια ή να προκαλέσουν θρόμβο σε κάποιο σημείο του σώματος δηλαδή να μεταφερθεί ο θρόμβος από τις αιμορροΐδες σε άλλο όργανο. Επικίνδυνες μπορούν να γίνουν μόνο όταν προκαλούν έντονη αιμορραγία. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι θεραπεύσιμες. Σε όσο προχωρημένο στάδιο και να είναι δηλαδή, μπορούν να θεραπευτούν, χωρίς καμία επιπλοκή για τον ασθενή.

ΠΩΣ ΘΕΡΑΠΕΥΟΝΤΑΙ; Σε πολλές περιπτώσεις η αιμορροΐδοπάθεια θεραπεύεται χωρίς επέμβαση, με αλλαγή συνήθειας στην τουαλέτα και χρήση κάποιας κρέμας. Αν είναι όμως προχωρημένες, χρειάζεται να κάνει κανείς επέμβαση για να τις θεραπεύσει και όχι για να τις αφαιρέσει!

Οι περισσότερες περιπτώσεις αιμορροϊδοπάθειας θεραπεύονται με επιτυχία 100%. Οι πολύ προχωρημένες σε ποσοστό 95%. Η πλέον σύγχρονη μέθοδος θεραπείας προβλέπει αποκλειστική χρήση laser ή συνδυασμό του με απολίνωση-ανάρτηση, για την πολύ προχωρημένη αιμορροϊδοπάθεια.

Η θεραπεία των αιμορροΐδων γίνεται με μια επέμβαση που ονομάζεται αιμορροΐδοπλαστική με laser, η οποία είναι απολύτως ασφαλής για τον ασθενή, αφού χρησιμοποιεί laser τελευταίας γενιάς και οπτικές ίνες που αφήνουν άθικτο τον πρωκτικό σφιγκτήρα.

ΟΧΙ ΑΦΑΙΡΕΣΗ, ΜΟΝΟ ΘΕΡΑΠΕΙΑ: Γι’ αυτό ο ασθενής δεν έχει τίποτα να φοβάται πια. Η επέμβαση στις αιμορροΐδες δεν είναι όπως παλιά. Δεν γίνεται αφαίρεση, σε καμία περίπτωση. Γίνεται μόνο θεραπεία, που είναι απολύτως ασφαλής και παράγει οριστικό αποτέλεσμα.

Η αιμορροΐδοπλαστική με laser εφαρμόζεται μέσα σε 15 λεπτά με τη χρήση ήπιας μέθης. Ο ασθενής σε δύο ώρες είναι σε θέση να αναχωρήσει από την κλινική, ενώ από την επόμενη ημέρα μπορεί να επιστρέψει κανονικά στην καθημερινότητά του.

Δεν υπάρχει κανένας λόγος να υπομένει κανείς το πρόβλημα, όταν μπορεί να απαλλαγεί πια με τόσο ασφαλή τρόπο. Δεν είναι όμως λίγοι και εκείνοι που αποφεύγουν τον γιατρό από ταμπού! Ο ασθενής θα πρέπει να ξεπεράσει κι αυτό το θέμα. Στην ιατρική και στην υγεία τίποτα δεν είναι ταμπού!

Η υγεία του εντέρου είναι το άλφα και το ωμέγα για τη συνολική υγεία, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι το έντερο πλέον αντιμετωπίζεται ως ο δεύτερος «εγκέφαλός» μας! Γι’ αυτό μετά την επέμβαση ο ασθενής αισθάνεται απίστευτη ευεξία, και αυτό που ακούω πολύ συχνά και με μεγάλη ευχαρίστηση από τους περισσότερους ασθενείς μου, είναι «Γιατρέ μου, ξαναγεννήθηκα».