Θεραπεία με Laser: Η Επανάσταση στην Αντιμετώπιση των Ορθοπρωκτικών Παθήσεων

Η εισαγωγή και χρήση τεχνολογιών laser στη χειρουργική έχει αποτελέσει μια πραγματική επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο θεραπεύονται μια σειρά από παθήσεις, αλλά και στην αποτελεσματικότητα αυτών των επεμβάσεων. Κι ενώ το laser βρίσκει εφαρμογές σε μια σειρά από ειδικότητες, είναι στη θεραπεία ασθενειών του παχέος εντέρου, του ορθού και του πρωκτού, που έχουν γίνει πραγματικά άλματα.

Οι κυριότερες παθήσεις που η εξειδίκευση της Πρωκτολογίας αντιμετωπίζει με τη χρήση laser είναι:

• αιμορροΐδες

• ραγάδα πρωκτού

• συρίγγιο πρωκτού

• κονδυλώματα

• κύστη κόκκυγος

Το Laser είναι μια φωτεινή δέσμη θερμικής ενέργειας, με ειδικά χαρακτηριστικά την οποία ο χειρουργός κατευθύνει στην πάσχουσα περιοχή προκειμένου να τη θεραπεύσει.

Θεραπεία με laser έναντι συμβατικών θεραπειών

Σήμερα, οι τεχνικές λέιζερ είναι εξαιρετικά προηγμένες, ασφαλείς, ελάχιστα επεμβατικές, και αποτελεσματικές, και προσφέρουν μια σειρά από πλεονεκτήματα έναντι των συμβατικών θεραπειών, όπως:

• Μεγαλύτερη χειρουργική ακρίβεια

• Γίνονται με τοπική αναισθησία ή μέθη

• Πολύ μικρότερη διάρκεια χειρουργείου

• Ο ασθενής αποχωρεί εντός λίγων ωρών

• Η επιστροφή στην καθημερινότητα είναι άμεση

• Δεν υπάρχουν ράμματα ή ουλές

• Ταχύτερη ανάρρωση

• Δεν υπάρχει απώλεια αίματος

• Δεν υπάρχει μετεγχειρητικός πόνος

• Μειώνεται η πιθανότητα μόλυνσης και επιπλοκών

• Εξαφανίζεται ο κίνδυνος πρόπτωσης του ορθού ή στένωσης του πρωκτού

• Ο πρωκτικός σφιγκτήρας αφήνεται ανέγγιχτος, συνεπώς δεν υπάρχει καμία πιθανότητα να προκληθεί ακράτειας εξαιτίας της επέμβασης

• Οι πιθανότητες υποτροπής είναι απειροελάχιστες

Το σημαντικότερο όμως πλεονέκτημα της θεραπείας με laser είναι τα εξαιρετικά υψηλά ποσοστά αποτελεσματικότητας της θεραπείας. Αναλόγως της πάθησης και της έκτασης του προβλήματος που αντιμετωπίζουμε, με το laser μπορούμε να έχουμε οριστική θεραπεία σε ποσοστό μέχρι και πάνω από 98%.

Ορθοπρωκτικές παθήσεις στις οποίες εφαρμόζουμε χειρουργική θεραπεία με laser

1. Αιμορροΐδες

Οι αιμορροΐδες είναι αγγειακές μάζες τοποθετημένες στο κατώτερο τμήμα του παχέος εντέρου και στον πρωκτό, κυκλοτερώς, δημιουργώντας δύο αιμορροϊδικά πλέγματα, τις εσωτερικές και εξωτερικές αιμορροΐδες.

Οι δύο αυτές ανατομικές δομές υπάρχουν υπό φυσιολογικές συνθήκες σε όλους τους ανθρώπους και συμβάλλουν στο μηχανισμό της εγκράτειας, δηλαδή στην καλύτερη στεγανοποίηση του πρωκτού και στον έλεγχο των κενώσεων. Συνεπώς, οι φυσιολογικές αιμορροΐδες δεν είναι πάθηση αλλά μέρος του σώματος μας. Όταν όμως οι αιμορροΐδες ερεθίζονται, διογκώνονται και προσπίπτουν, προκαλούν δυσάρεστα για τον ασθενή συμπτώματα, τότε χρησιμοποιούμε τον όρο «αιμορροϊδοπάθεια». Στην καθημερινότητα μας όταν λέμε «Έχω αιμορροΐδες», εννοούμε ότι έχω παθολογικές αιμορροΐδες.

2. Ραγάδα πρωκτού

Η ραγάδα δακτυλίου ή ραγάδα πρωκτού είναι ένα τραύμα ή σχίσιμο στο εσωτερικό του πρωκτικού σωλήνα. Συνήθως προκαλεί έντονο πόνο ή ένα αίσθημα «καψίματος», ειδικά κατά τη διέλευση κοπράνων. Αρκετές φορές μάλιστα συνοδεύεται από αιμορραγία. Οι ραγάδες μπορούν να επεκταθούν είτε προς τα πάνω, στο χαμηλότερο μέρος του βλεννογόνου του ορθού είτε να επεκταθούν προς τα κάτω, προκαλώντας πρησμένα δερματικά θηλώματα που αναπτύσσονται στο πρωκτικό χείλος, γνωστά και ως πρωκτικά θηλώματα.

3. Συρίγγιο πρωκτού

Τα πρωκτικά συρίγγια είναι μικρές, μολυσμένες περιοχές που σχηματίζονται μεταξύ του δέρματος κοντά στον πρωκτό και στο τέλος του εντέρου. Τα περισσότερα συρίγγια ξεκινούν ως ορθοπρωκτικά αποστήματα. Όταν το απόστημα ανοίγει από μόνο του, ή έχει ανοίξει χειρουργικά χωρίς να γίνει χειρουργικός καθαρισμός της κοιλότητας του αποστήματος, τότε μπορεί να δημιουργηθεί ένα συρίγγιο.

Άλλες αιτίες των συριγγίων είναι η φυματίωση, ο καρκίνος και η φλεγμονώδης νόσος του εντέρου. Τα Συρίγγια μπορεί να εμφανιστούν μεμονωμένα ή πολλά μαζί.

4. Κύστη Κόκκυγα

Η κύστη κόκκυγα είναι ένα συρίγγιο (τούνελ κάτω από το δέρμα) στο σημείο, όπου έχουμε τη λεγόμενη «ουρά» μας. Απ’ έξω μοιάζει σαν να υπάρχει ένα ερεθισμένο σπυρί που μπορεί να είναι μικρού, μεσαίου ή μεγάλου μεγέθους – στο εσωτερικό του συσσωρεύεται πύον. Το σημείο είναι επιρρεπές είτε λόγω τρίχας που μεγαλώνει εσωτερικά είτε λόγω τραυματισμού. Πιο επιρρεπείς είναι όσοι έχουν γεννηθεί με μικρό λακκάκι στο δέρμα ανάμεσα στα οπίσθια.

Γνωρίστε τον χειρουργό: Ο Δρ. Αλκιβιάδης Παππάς πρωτοπορεί στην Ελλάδα από το 2009, αναπτύσσοντας και εξελίσσοντας μεθόδους με βάση την εφαρμογή laser τελευταίας γενιάς, που αντιμετωπίζουν τις παθήσεις πρωκτού και εντέρου με τη λιγότερο δυνατή παρέμβαση, ώστε να διασφαλίζουν μόνιμη θεραπεία και -το κυριότερο- χωρίς επιπλοκές. Οι επεμβάσεις με laser για τη θεραπεία αιμορροΐδων, κύστης κόκκυγα, περιεδρικού συριγγίου και ραγάδας πρωκτού, είναι σύντομες (διαρκούν μόλις 15 λεπτά) και ανώδυνες. Δεν χρειάζονται νοσηλεία και επιτρέπουν στον ασθενή να επιστρέψει στις δραστηριότητές του από την επόμενη κιόλας ημέρα.