ραγάδα πρωκτού

Ραγάδα πρωκτού: Ο… μπελάς του καλοκαιριού και η ανώδυνη θεραπεία του

Ραγάδα πρωκτού. Ο…Μπελάς του Καλοκαιριού

Μια από τις πιο επώδυνες περιπρωκτικές παθήσεις, η ραγάδα πρωκτού, έχει την… τιμητική της το καλοκαίρι και ιδιαίτερα την περίοδο των διακοπών, όταν ο κόσμος μετακινείται, αλλάζει περιβάλλον και διατροφή.

Οι παραπάνω συνθήκες επηρεάζουν τη λειτουργία του εντέρου με συνέπεια, αρκετά συχνά, να προκαλούνται επεισόδια οξείας δυσκοιλιότητας. Αυτή είναι και η υπ’ αριθμόν ένα αιτία της ραγάδας πρωκτού, δηλαδή του σχισίματος ή τραυματισμού στο εσωτερικό τμήμα του πρωκτικού σωλήνα.

Συνήθως, το σκίσιμο αυτό προκαλεί έντονο πόνο με αίσθηση καψίματος όταν πηγαίνουμε στην τουαλέτα, ενώ αρκετά συχνά συνοδεύεται από αιμορραγία και κνησμό (φαγούρα). Ο δε πόνος δεν είναι στιγμιαίος, αλλά μπορεί να διαρκέσει για ώρες μετά την εκκένωση, ειδικά στις χρόνιες ραγάδες. Αυτό το χαρακτηριστικό είναι που καθιστά τη ραγάδα πρωκτού μια από τις πιο επώδυνες κι επιβαρυντικές για την ποιότητα ζωής ενός ασθενούς, παθήσεις του πρωκτού.

ραγάδα πρωκτού

Πώς αντιμετωπίζεται;

Περίπου το 50% των ραγάδων στον πρωκτό μπορούν να επουλωθούν με συντηρητική αγωγή, αρκεί ο ασθενής να αναζητήσει ιατρική συμβουλή με την πρώτη εκδήλωση συμπτωμάτων. Όταν πρωτοεμφανίζονται, οι ραγάδες πρωκτού είναι πιο εύκολο να θεραπευτούν, ακόμα και χωρίς θεραπεία, απλά ρυθμίζοντας τις κενώσεις του εντέρου και καθιστώντας τα κόπρανα πιο μαλακά, με την πρόσληψη τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες ή σχετικών σκευασμάτων, σε συνδυασμό με συχνές πλύσεις με χλιαρό νερό και εν γένει την τήρηση καλής υγιεινής στην περιοχή.

Αντίθετα, αν το πρόβλημα χρονίσει, η πληγή στον πρωκτό καθίσταται πιο δύσκολο να επουλωθεί. Οι χρόνιες ραγάδες πρωκτού ενδέχεται να επιμείνουν παρά την αλλαγής τη διατροφή ή τη λήψη φαρμακευτικής αγωγής. Σε αυτή την περίπτωση, υπάρχουν διάφορες θεραπευτικές επιλογές που συμπεριλαμβάνουν την έγχυση αλλαντικής τοξίνης (botox), και τη συμβατική επέμβαση εκτομής ενός τμήματος του έσω σφιγκτήρα (πλάγια έσω σφιγκτηροτομή).

Ωστόσο, η πλέον σύγχρονη, ανώδυνη κι αποτελεσματική θεραπεία για τις ραγάδες που επιμένουν, με τη λιγότερη ταλαιπωρία για τον ασθενή και ΧΩΡΙΣ ΣΦΙΓΚΤΗΡΟΤΟΜΗ, είναι η χρήση ειδικού  διοδικού  laser.

Αποκατάσταση με laser

Χάρη στο επουλωτικό laser, ο ασθενής μπορεί με μια διαδικασία που διαρκεί μόλις 10-15 λεπτά να ησυχάσει από τον καθημερινό πόνο και ταλαιπωρία που του προκαλεί η ραγάδα πρωκτού, επιστρέφοντας στο σπίτι του την ίδια ημέρα και πηγαίνοντας ανώδυνα τουαλέτα από την επόμενη.

Η εν λόγω τεχνική, αποτέλεσμα πολυετούς έρευνας, εξειδίκευσης κι εμπειρίας, αξιοποιεί στο μέγιστο τις θεραπευτικές δυνατότητες του laser, με εντυπωσιακά αποτελέσματα ακόμα και για δύσκολα, χρόνια περιστατικά.

Το laser καθαρίζει την εστία της πληγής από το σαθρό ιστό που έχει δημιουργηθεί, ενώ παράλληλα κλείνει με θερμότητα τα ανοικτά αγγεία της γύρω περιοχής (αιμορροΐδες),  δημιουργώντας ιδανικές συνθήκες επούλωσης.

Με αυτόν τον ελάχιστα επεμβατικό τρόπο, η ραγάδα επουλώνεται φυσιολογικά κι ανώδυνα, αλλά και με ένα επιπλέον πλεονέκτημα: ο πρωκτικός σφιγκτήρας παραμένει άθικτος! Με αυτήν την προσέγγιση, αποφεύγονται οι πιθανές αστοχίες του botox, αλλά και οι επιπλοκές που ενίοτε προκύπτουν ως συνέπεια μιας επέμβασης σφιγκτηροτομής.