Είναι οι αιμορροΐδες επικίνδυνες για την υγεία μας; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος θεραπείας;

Οι αιμορροΐδες συνιστούν φυσιολογικό μέρος του σώματός μας, μια μάζα από αγγεία, αρτηρίες και φλέβες που υπάρχει στο τέλος του παχέος εντέρου μας για να μας προστατεύει από διαρροή.

Όταν κανείς παραπονιέται ότι έχει αιμορροΐδες, εννοεί αιμορροϊδοπάθεια. Οι αιμορροΐδες δηλαδή δεν είναι ένα ξένο σώμα που «φυτρώνει» στο σώμα μας, αλλά είναι ένα ήδη υπάρχον μέρος του σώματος, το οποίο μπορεί να «χαλάσει».

Τι συμβαίνει όταν «χαλάνε» οι αιμορροΐδες;

Πολύ συχνά αυτή η μάζα πρήζεται εντός ή εκτός του εντέρου, (διογκωμένες και προσπίπτουσες αιμορροΐδες), δημιουργώντας αισθητικό, αλλά και ανατομικό πρόβλημα.

Όταν οι αιμορροΐδες παραμορφώνονται (διογκώνονται ή βγαίνουν έξω από τον πρωκτό), εμποδίζεται η καλή λειτουργία του εντέρου και προκαλούνται διάφορα δυσάρεστα συμπτώματα, όπως πόνος και αιμορραγία, αίσθημα ατελούς κένωσης και ερεθισμός, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται αισθητά η ποιότητα ζωής του ασθενούς, καθώς και η σωματική και ψυχική του υγεία.

Γιατί παραμορφώνονται οι αιμορροΐδες;

Η μορφολογία των αιμορροΐδων μπορεί να αλλάξει εξαιτίας παραγόντων, που σχετίζονται με κληρονομικότητα και διατροφή. Στην εποχή μας όμως επιδρούν σημαντικά και άλλοι παράγοντες, όπως είναι το στρες και η χρήση αντιβιοτικών, οι οποίοι λειτουργούν ως εξής:

Η κακή ή η ανεπαρκής διατροφή προκαλεί δυσκοιλιότητα και με το ζόρισμα κατά την κένωση, οι αιμορροΐδες μπορεί να πρηστούν ή να ωθηθούν έξω από τον πρωκτό (διογκωμένες και προσπίπτουσες αιμορροΐδες).

Το στρες και τα αντιβιοτικά επίσης μπορεί να διαταράξουν τη φυσιολογική σύνθεση της εντερικής μικροχλωρίδας, και άρα τη λειτουργία του εντέρου, προκαλώντας συμπτώματα, όπως διάρροιες, δυσκοιλιότητα, μετεωρισμούς και σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, τα οποία πλήττουν τις αιμορροΐδες, επιφέροντας αιμορροϊδοπάθεια.

Μπορεί οι πάσχουσες αιμορροΐδες να είναι επικίνδυνες για την υγεία μας;

Οι φυσιολογικές αιμορροΐδες ως μέρος του σώματός μας, όχι μόνο δεν είναι επικίνδυνες, αλλά μας είναι και απαραίτητες. Και ως παραμορφωμένες και διογκωμένες, όμως, επίσης δεν είναι επικίνδυνες για την υγεία μας, ούτε μπορούν να εξελιχθούν σε κακοήθεια ή να προκαλέσουν θρόμβο σε κάποιο σημείο του σώματος.

Επικίνδυνες μπορεί να γίνουν οι αιμορροΐδες ως πάσχουσες, μόνο όταν προκαλούν έντονη αιμορραγία. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι θεραπεύσιμες. Σε όσο προχωρημένο στάδιο και να είναι, δηλαδή, οι αιμορροΐδες μπορούν να θεραπευτούν, χωρίς καμία επιπλοκή για τον ασθενή.

Σημαντική σημείωση: Οι αιμορροΐδες δεν αφαιρούνται ποτέ. Μόνο θεραπεύονται.

Πώς θεραπεύονται οι πάσχουσες αιμορροΐδες;

Σε πολλές περιπτώσεις η αιμορροϊδοπάθεια θεραπεύεται χωρίς επέμβαση, με αλλαγή συνήθειας στην τουαλέτα και χρήση κάποιας κρέμας. Αν όμως η αιμορροϊδοπάθεια είναι προχωρημένη, χρειάζεται να κάνει κανείς επέμβαση για να τις θεραπεύσει, και όχι για να τις αφαιρέσει!

Με την εφαρμογή laser, οι περισσότερες περιπτώσεις αιμορροϊδοπάθειας θεραπεύονται με επιτυχία 100%. Οι περιπτώσεις προχωρημένης αιμορροϊδοπάθειας θεραπεύονται σε ποσοστό 95% με αποκλειστική χρήση laser ή συνδυασμό του με απολίνωση-ανάρτηση.

Γιατί η αιμορροϊδοπλαστική με laser είναι η ασφαλέστερη και πιο αποτελεσματική θεραπεία;

Η θεραπεία των αιμορροΐδων γίνεται με μια επέμβαση που ονομάζεται αιμορροΐδοπλαστική με laser, η οποία είναι απολύτως ασφαλής για τον ασθενή, αφού χρησιμοποιεί laser τελευταίας γενιάς και οπτικές ίνες που αφήνουν άθικτο τον πρωκτικό σφιγκτήρα.

Η τεχνική αυτή εφαρμόζεται μέσα σε 15 λεπτά με τη χρήση ήπιας μέθης. Ο ασθενής σε δύο ώρες είναι σε θέση να αποχωρήσει από την κλινική, ενώ από την επόμενη ημέρα μπορεί να επιστρέψει κανονικά στην καθημερινότητά του.

Η τεχνική αυτή δεν έχει καμία σχέση με τις παλιότερες τεχνικές, και εφόσον εφαρμοστεί από έμπειρο γιατρό εξασφαλίζει μόνιμη λύση, με ανώδυνο τρόπο και χωρίς καμία επιπλοκή.

Γνωρίστε τον χειρουργό: Ο Δρ. Αλκιβιάδης Παππάς πρωτοπορεί στην Ελλάδα από το 2009, αναπτύσσοντας και εξελίσσοντας μεθόδους με βάση την εφαρμογή laser τελευταίας γενιάς, που αντιμετωπίζουν τις παθήσεις πρωκτού και εντέρου με τη λιγότερο δυνατή παρέμβαση, ώστε να διασφαλίζουν μόνιμη θεραπεία και -το κυριότερο- χωρίς επιπλοκές. Οι επεμβάσεις με laser για τη θεραπεία αιμορροΐδων, κύστης κόκκυγα, περιεδρικού συριγγίου και ραγάδας πρωκτού, είναι σύντομες (διαρκούν μόλις 15 λεπτά) και ανώδυνες. Δεν χρειάζονται νοσηλεία και επιτρέπουν στον ασθενή να επιστρέψει στις δραστηριότητές του από την επόμενη κιόλας ημέρα.